Новости проекта
Конкурс продлен! Принимайте участие!
Поздравляем с Днем учителя!
Отвечаем на ваши вопросы!
Домашнее задание на контроле!
Голосование
С какой целью люди принимают наркотики?
Всего 73 человека
Голосование
Заете ли Вы, кокой вред здоровью наносит употребление наркотиков?
Всего 82 человека
Голосование
Каковы причины употребления наркотиков?
Всего 74 человека
Голосование
Знеете ли Вы, что такое наркомания?
Всего 74 человека
Голосование
Как Вам новый сайт?
Всего 82 человека

План работы школьнай бібліятэкі

Дата: 25 января 2016 в 14:55, Обновлено 7 сентября в 20:27
Автор: Гарист Н. А.

План работы школьнай бібліятэкі

на 2018/2019 навучальны год

       I.            Задачы бібліятэкі ў 2018/2019 навучальным годзе:

  • забеспячэнне доступу да інфармацыі удзельнікам адукацыйнага працэсу з дапамогай выкарыстання інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі на розных носьбітах;
  • забеспячэнне адукацыйнага працэсу і самаадукацыі вучняў, педагагічных работнікаў шляхам бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання;
  • садзейнічанне паспяховаму засваенню навучальных праграм, развіццю творчага мыслення, пазнавальных інтарэсаў і здольнасцяў вучняў праз ўкараненне ў работу сучасных бібліятэчных методык, актыўнае выкарыстанне фонду бібліятэкі і рэсурсаў аддаленага доступу;
  • аказанне інфармацыйнай падтрымкі настаўнікам школы, якія рэалізуюць адукацыйную праграму агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі ў павышэнні метадычнага і педагагічнага майстэрства;
  • аказанне кансультацыйнай дапамогі вучням, педагагічным работнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі;
  • удасканаленне традыцыйных і засваенне новых бібліятэчных тэхналогій;
  • стварэнне медыя-бібліятэчнай асяроддзя як сферы медыя-адукацыі са адмысловымі сродкамі і метадамі.

    II.            Асноўныя функцыі бібліятэкі:

1.     Адукацыйная - падтрымлівае і забяспечвае рэалізацыю адукацыйных мэтаў школы, ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з асноўнымі напрамкамі развіцця адукацыі ў школе.

2.     Інфармацыйная - дае магчымасць выкарыстоўваць інфармацыю па-за залежнасці ад яе выгляду, фармату, носьбіта.

3.     Культурная - арганізоўвае мерапрыемствы, якія фармуюць культурнае і сацыяльнае самасвядомасць, садзейнічае эмацыйнаму развіццю навучэнцаў.

 III.            Агульныя звесткі:

Агульная колькасць карыстальнікаў 173 з іх:

- навучэнцаў 119

- настаўнікаў 28

- іншыя работнікі 310

IV.             

                             1.             Работа з бібліятэчным фондам

Змест работы

Тэрмін выканання

                       Праца з фондам мастацкай літаратуры:

1

Фарміраванне фонду бібліятэкі традыцыйнымі і нетрадыцыйнымі носьбітамі інфармацыі.

Пастаянна

2

Своечасовае правядзенне апрацоўкі і рэгістрацыі выданняў. Стварэнне электроннага каталога паступаючай літаратуры.

Па меры паступлення на працягу года

3

Забеспячэнне свабоднага доступу карыстальнікаў бібліятэкі да інфармацыі.

 Пастаянна

4

Расстаноўка дакументаў у фондзе ў адпаведнасці з ББК.

Пастаянна

5

Выдача дакументаў карыстальнікам бібліятэкі.

Пастаянна

6

Праверка правільнасці расстаноўкі фонду на стэлажах.

Пастаянна

7

Сістэматычны кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзеных выданняў.

2 разы ў чвэрць

8

Вядзенне работы па захаванасці фонду.

Пастаянна

9

Арганізацыя фонду асабліва каштоўных выданняў і правядзенне перыядычных праверак захаванасці.

На працягу года

10

Рамонт мастацкіх выданняў, метадычнай літаратуры, дзіцячай літаратуры з прыцягненнем вучняў.

2 разы ў чвэрць

11

Выяўленне і спісанне старых, ветхіх і невыкарыстоўваемых дакументаў.

На працягу года

12

Правядзенне акцыі «Дар»

Сакавік

13

Прыём і афармленне дакументаў, атрыманых у дар кніг, улік і апрацоўка.

Жнівень

14

Своечасовае атрыманне і афармленне накладных і іх здача ў бухгалтэрыю аддзела адукацыі, спорту і турызму.

Па меры паступлення на працягу года

15

Інвентарызацыя бібліятэчнага фонду.

 Кастрычнік-лістапад

                          Праца з фондам вучэбнай літаратуры

1

Падвядзенне вынікаў руху фонду. Дыягностыка забяспечанасці вучняў школы падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі ў новым навучальным годзе.

Жнівень-верасень

2

Работа з каталогам вучэбных выданняў, пералікам падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў.

Чэрвень. Жнівень

3

Падрыхтоўка пераліку падручнікаў па класах, якія плануюцца да выкарыстання ў новым навучальным годзе.

Чэрвень

4

Здача школьных падручнікаў у бібліятэку.

Май

5

Перадача школьных падручнікаў у вучэбна-метадычны кабінет.

Чэрвень

6

Выдача падручнікаў настаўнікам для вучняў 1-4 класаў.

Жнівень

7

Выдача падручнікаў вучням 5-11 класаў.

Жнівень

8

Прыём і апрацоўка паступіўшых падручнікаў.

На працягу года

9

Інфармаванне настаўнікаў, вучняў і іх бацькоў аб новых паступленнях падручнікаў.

На працягу года

10

Правядзенне работы па захаванасці навучальнага фонду (рэйды па класах з падвядзеннем вынікаў).

1 раз у чвэрць

11

Праца з рэзервовым фондам падручнікаў:

-вядзенне ўліку;

 -размяшчэнне на захоўванне.

Верасень. Студзень

12

Інвентарызацыя вучэбнага фонду.

Кастрычнік-лістпада

13

Выяўленне і спісанне старых, маральна састарэлых і невыкарыстоўваемых падручнікаў.

На працягу года

                             2.             Справачна-бібліяграфічная работа

Змест работы

Тэрмін выканання

1

Папаўненне і рэдагаванне картатэк

На працягу года

2

Вядзенне картатэкі перыядычных выданняў

Пастаянна

3

Абнаўленне старонкі “Школьная бібліятэка” на сайце ўстановы адукацыі

Пастаянна

4

Работа з праграмай “БібліЁграф”

На працягу года

5

Праводзіць урокі інфармацыйнай культуры:

“Бібліятэка маёй мары” да Дня бібліятэк (2 клас)

15.09

“Школьная бібліятэка як цэнрт фарміравання інфармацыйнай культуры асобы  да Міжнароднага дня школьных бібліятэк

(10 клас);

28.10

“Школьная бібліятэка: учора, сёння і заўтра”

(8-9 класы)

05.11

“Што такое каталог і як ім карыстацца”

(7 клас)

06.12

“Бібліятэкар – прафесія ўсіх часоў” (11 клас)

16.01

“Новыя формы работы школьнай бібліятэкі”

(5 клас)

06.02

“Расстаноўка  кніг  на паліцах. Правілы  і  навыкі  карыстання  кніжкай»  (3 клас)

18.03

“Газеты і часопісы для малодшых школьнікаў” (1 клас)

23.04

“Бібліятэка – культурны цэнтр установы адукацыі” (4 клас)

04.05

                             3.             Інфармацыйная работа

Змест

Тэрмін выканання

Работа з бацькамі

1

Гутаркі з бацькамі аб аплаце за падручнікі і дапаможнікі

Жнівень- верасень

2

Круглы стол для бацькоў “Чараўнікі дзіцячых кніг: топ лепшых пісьменнікаў”

29.09

3

Практыкум для бацькоў “Ён уварваўся ў маё жыццё”да Дня Інтэрнэту

23.10

4

Гадзіна разважання для бацькоў “Што чытаюць нашы дзеці?”

30.11

5

Інфармацыйны ліст “Вольны час з карысцю ў бібліятэцы”

16.12

6

Гадзіна паведамлення для бацькоў “Паводзіны дзяцей на вуліцы ў зімні перыяд”

12.01

7

Кніжная паліца для бацькоў “Усе прафесіі цікавыя і важныя”

28.03

8

Інфармацыйны калаж “Самыя лепшыя чытачы”

11.04-16.04

9

Гадзіна паведамлення “Сям’я, у якой жыве любоў, заўсёды надзейная і моцная” да Міжнароднага дня сям’і

16.05

10

Інфармацыйны ліст “Што чытаць улетку вашым дзецям”

27.05

11

Інфарміраваць бацькоў вучняў аб іх наведванні бібліятэкі на агульнашкольным бацькоўскім сходзе

Люты

12

Аналіз чытацкай актыўнасці на агульнашкольным бацькоўскім сходзе

Снежань

Работа з педагагічнымі работнікамі

1

Падрыхтоўка літаратурнага каляндара

Кожны месяц

2

Інфарміраванне настаўнікаў аб новых паступленнях  перыядычных выданняў, мастацкай літаратуры, электронных рэсурсаў

Па меры паступлення

(на педсаветах)

3

Падбор літаратуры ў дапамогу правядзення прадметных тыдняў і іншых агульнашкольных і класных мерапрыемстваў.

На працягу года

4

Інфарміраванне класных кіраўнікоў аб наведванні вучняў бібліятэкі

1 раз у чвэрць

5

Дапамога педагагічным работнікам у падборы дакументаў для падрыхтоўкі педсаветаў і вучэбна-метадычных аб’яднанняў

На працягу года

6

Афармленне ў кабінетах кніжных выстаў на вывучаемую тэму па якім-небудзь прадмеце

На працягу года

7

Дапамога настаўнікам-прадметнікам, педагогам і класным кіраўнікам ў правядзенні мерапрыемстваў

На працягу года

Работа з чытачамі

1

Абслугоўванне чытачоў  згодна з графікам работы школьнай бібліятэкі

Пастаянна

2

Праводзіць гутаркі з чытачамі, якія ўпершыню запісаліся ў бібліятэку аб Правілах карыстання бібліятэкай

На працягу года

3

Праводзіць гутаркі са школьнікамі аб прачытаным

Пастаянна

4

Рэкамендацыйныя і рэкламныя гутаркі пра новыя кнігі, энцыклапедыі, часопісы, якія паступілі ў бібліятэку

Пастаянна

5

Аналіз чытацкіх фармуляраў. Работа з даўжнікамі.

2 разы ў чвэрць

                                        Павышэнне кваліфікацыі

Змест работы

Тэрмін выканання

1

Асваенне інфармацыі з прафесійных выданняў: “Бібліятэка прапануе”, “Бібліятэчны свет”; вывучэнне загадаў, інфармацыйных лістоў, інструкцый па бібліятэчнай справе, перыядычных выданняў

Пастаянна

2

Выкарыстанне вопыту лепшых школьных бібліятэкараў.

1 раз у паўгоддзе

3

Наведванне раённага вучэбна-метадычнага аб’яднання бібліятэкараў; удзел у конкурсах,  выставах і навукова-практычных канферэнцыях; прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах.

На працягу года

4

Удасканаленне традыцыйных і засваенне новых інфармацыйных тэхналогій.

На працягу года

5.

Работа ў творчай групе бібліятэкараў раёна

3 разы на год

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.